Shape & gruppetimer

Nå har jeg nettopp kommet ut av dusjen etter en god powerwalk som endte på 4,16 km med en goood bakke på ca 1,5 km på slutten. Selv om jeg til tider med barnevognen hater disse bakkene vi må gå for å komme oss noen plass her vi bor er det sykt deilig å få en god trimøkt ved å bare gå ut døren. Ingenting er bedre (og tyngre) en å gå i bakker når man er ute for å trimme.

Denne uken så langt har jeg vært på Zumba, spinning/styrke og en powerwalk siden jeg ikke fikk plass på gruppetimen i kveld. Nå er lillemann i seng så jeg tenkte å bruke litt av kvelden på å skrive et lite innlegg om de diverse gruppetimene Shape Kvinesdal tilbyr.

Er du ikke medlem men vurdere det? Er du medlem men ikke har våget deg på en gruppetime? Eller står du fast på din ene favoritt og er litt redd for å teste ut en ny?

For det første kan jeg si det at aldri vær redd for hva andre skal synes om deg på en gruppetime. Jeg for min del er altfor opptatt med å følge med på meg selv til at jeg gidde å se hva de andre driver på med, noe som trolig gjelder de fleste. Og ingen klarer alle trinnene på en time perfekt men det gjør ingen verdens ting, det aller viktigste er at man får en god treningsøkt ut av timen så faller man ut gjør man bare sitt beste for å alikevel holde seg i aktivitet.

Jeg har prøvd de aller fleste timene Shape Kvinesdal har å tilby og selv om de bytter litt på timene i ny og ne har jeg funnet mine favoritter.



Mandag, Zumba: Denne timen er utrolig gøy og skikkelig god for kondisjonen. Jeg ser på pulsklokken min i ny og ne å ser at jeg er flere ganger hvert fall er oppe i 185 i puls. Liker du å danse, lære koreografi og styrke kroppen samtidig er denne økten perfekt for deg. Her skifter treneren på raske danser for å komme godt opp i puls, roligere styrke danser der man fokuserer på f.eks rumpe og lår og noen få rene aerobic danser. Her er du innom alt fra salsa til skikkelige boodyshaking danser. På det nye programmet vi kjører nå shaker vi assen på to av sangene noe jeg synes er dritkult.

Tirsdag, Spinning/Styrke: På denne timen kjører vi ca 35 minutter spinning 4x5 etterfulgt av et langt drag på 10 minutter før vi går over til ca 15-20 minutter styrke som i hovedsak går på armer/rygg og deretter litt mage helt til slutt. Det fine med spinning er at det passer for absolutt alle siden man selv kan styre styrken etter hvor mye man klarer. Her har jeg også puls på minimum 185 til tider men mesteparten av tiden ligger jeg et sted mellom170-175 ca. (Dette med puls er forskjellig for hver enkelt, men jeg nevner det bare litt for å vise litt hvor intensiv timen er). Styrken er lette øvelser som tar godt i kroppen, spesielt når man først har hatt en god kondisjonsøkt på sykkelen.

Onsdag, Aerobic/Styrke: Denne timen prioriterer jeg ikke alltid lenger siden jeg som mamma må velge ut hvilke dager jeg kan ha barnevakt og hvilke dager treningen må foregå etter Ian Nathaniel er i seng. Dette her er en råbra time, men for min del synes jeg de andre timene er hakket tøffere nå som jeg har trent en del og det er fint å bytte litt på hva jeg prioriterer for å ikke bli lei. Denne timen passer absolutt alle og jeg vil kanskje si at dansene er hakket lettere en Zumba dansene. På denne timen danser man først en hel sang før man deretter trener styrke en sang og så går timen sånn. Man trener hele kroppen i løpet av denne timen og jeg synes den er perfekt lagt opp med en sang dans og en sang styrke annenhver gang.

Torsdag, Step/Styrke: Denne timen har jeg ikke vært med på så mange ganger enda men for min del synes jeg timen er knallhard men kjempebra. Man trener intensivt på step i ca 30 minutter før man til slutt trener styrke de siste 20 minuttene. Dette er en super økt for både kondisjon og for å stramme opp. Man kan til en viss grad legge an timen litt etter sin egen kondisjon med tanke på hvor høyt man bygger step`en, men man kommer ikke ut gjennom døren uten å være svett og god for å si det sånn.

Man går aldri ut av døren etter endt time uten å være skikkelig svett, trenerne kjører på akkurat som de skal og ikke minst er de superhyggelige og motiverende alle sammen.


                                                                      ~ Noen treningsbilder fra i sommer ~

 

Før jul hadde Shape Kvinesdal også en Kettelbell/sirkeltrenings time, denne syntes jeg var veldig gøy og også veldig hard. Man kjørte kun gjennom stasjonene en gang så man måtte gi alt men med mange forskjellige stasjoner ble man virkelig svett. Denne timen håper jeg veldig kommer tilbake for sikerltrening er utrolig motiverende synes jeg.

Av og til tenker jeg hva i alle dager gjorde vi før Shape kom? Jeg har vært medlem nesten hele tiden siden de åpnet for ca 6 år siden tror jeg og angrer ikke et sekund. Jeg har nesten alltid vært aktiv med f.eks fotball men jeg vet om mange som aldri har trent før i hele sitt liv før Shape kom så dette var virkelig noe bygda trengte. Jeg er superfornøyd med utvalget av gruppetimer, treningsapparater og ellers alt de har å tilby. Shape hjelper meg mye med å holde motivasjonen oppe, så har du enda ikke meldt deg inn prøvd da vell, jeg kan nesten garrantere at du ikke kommer til å angre.

Nå er det tid for kvalitetstid sammen med min kjære som forresten overrasket meg med roser da han kom hjem ikveld, fine kjæresten min <3

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

+ legg meg til som venn

Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!










hits