Shape & gruppetimer

N har jeg nettopp kommet ut av dusjen etter en god powerwalk som endte p 4,16 km med en goood bakke p ca 1,5 km p slutten. Selv om jeg til tider med barnevognen hater disse bakkene vi m g for komme oss noen plass her vi bor er det sykt deilig f en god trimkt ved bare g ut dren. Ingenting er bedre (og tyngre) en g i bakker nr man er ute for trimme.

Denne uken s langt har jeg vrt p Zumba, spinning/styrke og en powerwalk siden jeg ikke fikk plass p gruppetimen i kveld. N er lillemann i seng s jeg tenkte bruke litt av kvelden p skrive et lite innlegg om de diverse gruppetimene Shape Kvinesdal tilbyr.

Er du ikke medlem men vurdere det? Er du medlem men ikke har vget deg p en gruppetime? Eller str du fast p din ene favoritt og er litt redd for teste ut en ny?

For det frste kan jeg si det at aldri vr redd for hva andre skal synes om deg p en gruppetime. Jeg for min del er altfor opptatt med flge med p meg selv til at jeg gidde se hva de andre driver p med, noe som trolig gjelder de fleste. Og ingen klarer alle trinnene p en time perfekt men det gjr ingen verdens ting, det aller viktigste er at man fr en god treningskt ut av timen s faller man ut gjr man bare sitt beste for alikevel holde seg i aktivitet.

Jeg har prvd de aller fleste timene Shape Kvinesdal har tilby og selv om de bytter litt p timene i ny og ne har jeg funnet mine favoritter.



Mandag, Zumba: Denne timen er utrolig gy og skikkelig god for kondisjonen. Jeg ser p pulsklokken min i ny og ne ser at jeg er flere ganger hvert fall er oppe i 185 i puls. Liker du danse, lre koreografi og styrke kroppen samtidig er denne kten perfekt for deg. Her skifter treneren p raske danser for komme godt opp i puls, roligere styrke danser der man fokuserer p f.eks rumpe og lr og noen f rene aerobic danser. Her er du innom alt fra salsa til skikkelige boodyshaking danser. P det nye programmet vi kjrer n shaker vi assen p to av sangene noe jeg synes er dritkult.

Tirsdag, Spinning/Styrke: P denne timen kjrer vi ca 35 minutter spinning 4x5 etterfulgt av et langt drag p 10 minutter fr vi gr over til ca 15-20 minutter styrke som i hovedsak gr p armer/rygg og deretter litt mage helt til slutt. Det fine med spinning er at det passer for absolutt alle siden man selv kan styre styrken etter hvor mye man klarer. Her har jeg ogs puls p minimum 185 til tider men mesteparten av tiden ligger jeg et sted mellom170-175 ca. (Dette med puls er forskjellig for hver enkelt, men jeg nevner det bare litt for vise litt hvor intensiv timen er). Styrken er lette velser som tar godt i kroppen, spesielt nr man frst har hatt en god kondisjonskt p sykkelen.

Onsdag, Aerobic/Styrke: Denne timen prioriterer jeg ikke alltid lenger siden jeg som mamma m velge ut hvilke dager jeg kan ha barnevakt og hvilke dager treningen m foreg etter Ian Nathaniel er i seng. Dette her er en rbra time, men for min del synes jeg de andre timene er hakket tffere n som jeg har trent en del og det er fint bytte litt p hva jeg prioriterer for ikke bli lei. Denne timen passer absolutt alle og jeg vil kanskje si at dansene er hakket lettere en Zumba dansene. P denne timen danser man frst en hel sang fr man deretter trener styrke en sang og s gr timen snn. Man trener hele kroppen i lpet av denne timen og jeg synes den er perfekt lagt opp med en sang dans og en sang styrke annenhver gang.

Torsdag, Step/Styrke: Denne timen har jeg ikke vrt med p s mange ganger enda men for min del synes jeg timen er knallhard men kjempebra. Man trener intensivt p step i ca 30 minutter fr man til slutt trener styrke de siste 20 minuttene. Dette er en super kt for bde kondisjon og for stramme opp. Man kan til en viss grad legge an timen litt etter sin egen kondisjon med tanke p hvor hyt man bygger step`en, men man kommer ikke ut gjennom dren uten vre svett og god for si det snn.

Man gr aldri ut av dren etter endt time uten vre skikkelig svett, trenerne kjrer p akkurat som de skal og ikke minst er de superhyggelige og motiverende alle sammen.


~ Noen treningsbilder fra i sommer ~

Fr jul hadde Shape Kvinesdal ogs en Kettelbell/sirkeltrenings time, denne syntes jeg var veldig gy og ogs veldig hard. Man kjrte kun gjennom stasjonene en gang s man mtte gi alt men med mange forskjellige stasjoner ble man virkelig svett. Denne timen hper jeg veldig kommer tilbake for sikerltrening er utrolig motiverende synes jeg.

Av og til tenker jeg hva i alle dager gjorde vi fr Shape kom? Jeg har vrt medlem nesten hele tiden siden de pnet for ca 6 r siden tror jeg og angrer ikke et sekund. Jeg har nesten alltid vrt aktiv med f.eks fotball men jeg vet om mange som aldri har trent fr i hele sitt liv fr Shape kom s dette var virkelig noe bygda trengte. Jeg er superfornyd med utvalget av gruppetimer, treningsapparater og ellers alt de har tilby. Shape hjelper meg mye med holde motivasjonen oppe, s har du enda ikke meldt deg inn prvd da vell, jeg kan nesten garrantere at du ikke kommer til angre.

N er det tid for kvalitetstid sammen med min kjre som forresten overrasket meg med roser da han kom hjem ikveld, fine kjresten min <3

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

+ legg meg til som venn

Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan ogs skrive epostadressen din her :-) Hper du liker designet!










hits