En matdag i bilder

Det var egentlig ikke planen å lage et matdag innlegg men etter at jeg hadde knipset både frokost og lunsj tenkte jeg hvorfor ikke. Jeg har ingen spesielle måltider jeg spiser fast hver dag men jeg prøver å holde meg unna snoperier å fokusere på mat som er bra for kroppen, og i forsvarlige mengder. Av og til går det bra, andre dager går det rett i dass og før jeg vet ordet av det sitter jeg med handa inni chipsposen.

En ting er hvert fall som regel sikkert at jo mer jeg trener jo bedre spiser jeg. Når jeg trener får jeg ikke lysst til å trykke allverdens av drittmat i meg, men om jeg bestemmer meg for å gå på diett da kan du banne på at jeg sitter å spiser godteri på dag 1. Viljestyrken sliter litt her i hus kan man si. Anyways..

~ Frokost ~
Ble 3 Husman knekkebrød med hjemmelaget tunfisksalat. Siden paprikaen var råtten har jeg kun tunfisk, purre, rød løk, majones og piffi i denne.



~ Lunsj ~
I 12 tiden ble jeg sugen på et eller annet så da falt valget på et eple, en neve rosiner og en liten neve sukkererter.
Ian Nathaniel fikk også smake på både eple og sukkererter. Når han smakte på sukkerertene skar han en morsom grimase
men ja jeg begynte å le gjorde han også det. Haha. Eple syntes han var kjempegodt. Jeg har et lite mål om at han vil foretrekke frukt
og grønt fremfor godteri så bra jobba mamma. Godteri, is, bakevarer ser jeg ingen grunn i å la han smake på nå for det kommer for en
dag uansett, men jeg håper på at om han blir vandt med frukt og grønt er det noe han kommer til å foretrekke når han blir større. Grønnsaker
blir spist i sånn ca 90% av alle middagene vi har her i hus så det er lov å håpe på at det vil falle i smak hos han også.
Er det ikke litt sånn at barn spiser de det er vandt med?



~ Tidlig middag ~
Når jeg skal på trening spiser jeg aldri middag før senere siden jeg ikke orker å trene på full mage, derfor tenkte jeg å lage meg to
knekkebrød for å ha noe å gå på, to knekkebrød ble til fem. Haha. Men sånn er det med nylaget tunfisksalat i hus. Knekkebrødene
ble vell forbrent igjen med to timer trening så det tok jeg ikke så tungt.



~ Middag ~
Etter trening da var jeg virkelig klar for middag, mamma hadde laget favoritten som er wokede grønnsaker, ris og kylling.
Dette er vell å merke porsjon nr to da var det ikke mye ris igjen gitt.



Gårsdagens matdag ble ikke så aller verst. Hadde alle dager vært som denne hadde jeg vært flink ass. Men men det er bare å gjøre så godt en kan.
I dag kan jeg love dere at stølheten sitter godt i etter gårsdagen trening. Først 30 minutter spinning 5x4 deretter 20 min styrke og en 50 minutters kettelbell økt
som var sirkeltrening kjennes godt på kroppen, men deilig var det. Håper på at jeg kan satse på tirsdagstreninger fremover. Så vil dere ha flere matdag innlegg?
Trykk liker eller kommenter.

Én kommentar

lisarorvik

09.12.2015 kl.13:10

Så veldig godt ut :)

Skriv en ny kommentar

+ legg meg til som venn

Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!










hits