Prioriteringer og tid i en hektisk hverdag

God fredags morgen dere =) I dag var det en liten en som ville starte dagen klokken 6, det hadde ikke mammaen så veldig lysst til så vi holdt oss i sengen til klokken bikket 7 da var det på tide å stå opp sammen med lille blidfisen min. Jeg er så heldig at jeg har fått en aldri så liten forkjølelse, skikkelig surt men sånn er det bare. Har hvert fall lært at nå må jeg ta på meg jakke selv om jeg bare skal hente noe i bilen eller kaste noe i søppla. Burde kanskje lært det for 15 år siden men men. 

                                                     ~ Morgenstund med lille gull, kaffikoppen og fyr i ovnen ~

Treningen denne uken vil jeg gi meg selv en klapp på skulderen for. Tirsdag var jeg på spinning intervall/Styrke, onsdag var jeg på aerobic intervall deretter styrketråkk, og i kveld er planen å gå på spinning men er usikker på om jeg må avlyse den til fordel for å ta det med ro å bli frisk. Vi får se hvordan formen blir utover dagen. Uansett er jeg fornøyd med hvert fall 3 økter til nå. Spesielt spinningen på tirsdag var veldig gøy å være med på siden det er lenge siden sist jeg var på den timen.

Jeg vet om veldig mange som ofte sier at de ikke har tid til trening derfor tenkte jeg å skrive noen tanker jeg har laget meg om akkurat det temaet.
For har de egentlig ikke tid eller handler det om prioriteringer? Nå snakker jeg for all del ikke om mødre som ikke har noen rundt seg som kan hjelpe, men sånn som meg. Jeg er alene hele ukene, men jeg er flink til å spørre bestemødre eller tante om de kan ha babycallen på kvelden eller sitte en time med Ian noe de gledelig gjør.

Etter en lang dag og Ian er i seng er selvfølgelig ikke trening alltid det jeg har mest lyst til, men jeg vet hvor mye trening gjør for energien min og at drømmekroppen kommer ikke av seg selv derfor gir jeg meg et spark i baken å kommer meg avsted og jeg lover dere det etter en treningsøkt angrer jeg aldri. Det aller meste handler til syvende og sist om å prioritere synes jeg. Trening trenger ikke ta en time å man må heller ikke på et treningssenter for å trene. Ta for eksempel trenings dvden jeg har, den varer i ca 25 minutter å den blir jeg kjempesvett av. 25 minutter er noe de aller fleste har tid til i løpet av et døgn på 24 timer.

Ofte legger man skylden på at man er trett og sliten etter lange dager på jobb, men igjen trening gir energi og er utrolig godt for kropp og sinn. Selv om jeg ikke er i jobb for øyeblikket trente jeg like mye om ikke mer før jeg fikk Ian og selv jobbet hver eneste dag. Jeg var til tider helt utslitt når jeg kom hjem, men alikevel dro jeg meg på trening fordi jeg hadde lysst.


                                                         ~  Think of why you started and how far you`ve came ~

Begge magebildene er etter graviditeten, at magen har gått fra litt hengemage til mye mer markert er jeg veldig stolt over selv om jeg enda har mye igjen. Magen så ikke sånn ut før graviditeten en gang. Har du veldig lysst til å trene men ikke helt klarer å finne tiden til det, sett deg et mål for en uke et tidspunkt du skal trene og fullfør. Jeg kan nesten love deg at etter den uken har du funnet ut hvordan du skal ta deg tid til en økt når du har lyst. Jeg sier det igjen, alt handler om prioritering. Tar man seg ikke tid kan man heller ikke klage på at man har lite energi eller kroppen ikke er som man vil for ingenting kommer av seg selv. Er dere ikke enige?

 

 

 

Én kommentar

Sofie Caroline Nilsen

20.11.2015 kl.09:46

6 var tidlig, bra du klarte å få ligge til 7 da :) sprek du er ! ha en fin helg

Skriv en ny kommentar

+ legg meg til som venn

Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!










hits